melati.

By aimanhanis. - 02:06

Assalamualaikum. sudah berkurun lamanya tak sentuh blog. lepas spm until now wifi jiran tak bayar so aku decide malas nak bukak blogger. bukan sibuk bekerja tapi sibuk gemukkan badan. duk rumah goyang kaki. tapi masyuk jugakk weh kahkahkah. story of the day pasal keputusan spm. 3 hari lagi nok mana tak ketaq lutut. pikir duk pikir dok teringat jantung dupdapdupdap rasa nak berhenti semua ada sekarang ni tapii selera makan still go on. well aku gemuk kau panas kenapa? okay balik pada tajuk. pasal keptutsan redha je lah. member classmate pun hingaq duk bising pasal 3 march ni. perasaann tu konfom lah takut. dalam pada yang sama jugak rindu kat member. tapi member ingat ke kat kite ni? peratus tu dalamm lingkungan 50% macam tu je lah kan? wallahualam. mana nak tahu semua sibuk bekerja cari rezeki halal. kan? aku ni dopolohpat jam movie omputih. tenggok adik bbeadik wichenster. hihi

kadang kadang sunyi jugak bila takde member tegur. ada lah tegur dua tiga kali pastu senyap takpe aku faham. aku actually biasa hidup sorang. dari zaman sekolah lagii. bnda biasa duh kenaa tinggal. hahahahahaha tak betul tu serious okay tapi jujur aku rindu member aku lagi lagi budak melati. tapii diorang tak rinduu aku. its okay bro its okay kan aku cakap dah biasa. langsung tak buang masa bila aku cakap pasal korang tapi korang mana ingat aku. serious duh. sebab aku sayang member aku. 

buat buruk dibalas baik.


membe aku semua baiik. semua baik takde sorang pun jahat. cuma nakal tu konfom ada lah. gambar tu separuh baru ada lagi ntah hilang ke mana.
2 tahun bersama. hari hari kat kelas menghadap muka sama sendiri. setiap pelajar kat kelas ada ciri ciri tersendiri. ada kaki buli, ada kaki bahan, ada yang suka gosip, ada yang suka sakat orang macam macam lah. kelas melati lah the best ever kat sekolah tu. semua masuk air. semua satu kepala. kalau sorang salah satu kelas cover. dah macam keluarga dah. rindu pulak nak tengok waie buat lawak. pakai tudung. bahan orang. rindu nak tengok budak laki buat kepala. rindu nak buat satu grup dalam kelas kumpul ramai ramai buat bulatan and then mngarut pasal lawak hantu semua. 

sedih bila sorang sorang member pindah. ada yang terbang sabah ada yang terbang sarawak. weh korang ingat lagi tak bila waie buat kepala dalam kelas sains. serius kelakar duh. yang paling legennd dalam kelas tu waie, din, lizuan lah, and then anip, lepastu eju. aku ingat lagi bila satu kelas buat hal and then satu kelas kena panggil kena mengadap engetua kat bilik mesyuarat. pasal keputusann kelas jatuh. satu kelas weh bukan sorang dua je.

kenangan kat pangkor tu segar lagi kat otak ni. happy gila dapat pergi kem dengan satu kelas. sebelum pergi tu semua excited nak gila punya tak sabar nak pergi. kalau boleh nak bawak itu ini macam nak travel satu dunia ni. bawak beg macam nak pindah rumah. padahal 3 hari 2 malam je. ingat tak kita study sama sama. lepak sama sama. main bola kat pantai sama sama. and then kita yang perempuan lepak sambil hirup angin laut sambil terpikir masa depan. pastu malam malam kita overnight sampai 3 pagi. makan maggie. aida karok dengan syamil. menari macam orangg gila. yang lelaki pulak main bola depan bilik sampai kena kacau malam tu? pagi tu pakat demam sebab kena kacau. hahaha. lepastu kita main kat pantai, main reakreasi sesama. rasa kejap pun ada.

tapi nak buat lagi rasanya tak boleh kot. sebab semua dah buat hal masing masing kan? betul tak lizuan, cloudio, bob, waie, epul, haziq hisyammudin, eju, haziq muqri, fauzan, zul, afiq, glaysius, din, nasrul, holy, syazwan, shamil, hanif, alep, aida, nuriin, maisarah, tyha, wani, dayah, hana, aten, fiza, syafqah, rasyidah, zila, nasya, zulaikha, suha, ikin, kan? banyak lagi kenangan yang kita dah buat tapi ada yang aku ingat ada yang aku  tak ingat. bukan lupa. aku bukan buat hal sndiri atau apa, cuma biasalah korang, aku ada hati jugak, ada perasaan jugak. tapi aku tahu apa yang halang aku dari nak berkomunikasi dengan korang. insyAllah ada hari kita jumpa lagi. aku selalu doakan yang terbaik untuk korang dunia akhirat. amin. 


bila berjalan atas pasir dan kita toleh belakang, mesti tinggal tapak kaki kan? ittu sama jugak kita dah tinggalkan kenangan tak kira pahit dan manis. tapi tanpa kita sedar, kesan tapak kaki tu hilang dibadai ombak. macam tu jugak manusia. kita lemah dan tak sempurna, sesetengah kenangan hilang begitu sahaja angkara kita sendiri. 

aku doakan keputusan aku dengan korang dapat keputusan yang baik dan cemerlang sekali. insyaAllah dengan izinNya.


ikhlas dari hati yang murni.
;aimanhanis

  • Share:

You Might Also Like

0 comments