New life new chapter.

By aimanhanis. - 07:47

“ you deserve someone better” 



Yes, and sekarang Alhamdulillah aku kenal dengan seorang lelaki yang sangat baik. Sekarang hampir 2 bulan lebih aku dengan dia and aku tak pernah rasa selesa dengan masa secepat ni. Ni bermula semuanya dengan ibu. Betul lah, jodoh datang dari keluarga mesti indah. Mula mula kenal dia yang beranikan diri untuk tegur aku. Nak dijadikan cerita, mood aku nak berkenalan dengan orang lain memang kosong sangat sangat. Tapi atas ‘ugutan’ ibu, aku bagi peluang. Tapi, sangkaan aku memang jauh gila. Dia lain, dari yang lain.

Aku start selesa dengan dia. Aku tak tipu diri aku sendiri bila dengan dia. Aku tunjuk diri aku yang sebenar. Bagi aku, ni la masa yang sesuai aku perlu tunjuk diri aku yang sebenar. Sama ada dia boleh terima atau tak. Aku sedar, aku tak sempurna mana. Baran aku, adab aku, aku tunjuk semua. Its up to him. Ya, Masa memang cepat. Aku tak pernah rasa macam ni. Bahagia macam ni. Tapi dalam masa yang sama, aku tak sure aku ni terlalu berhati hati sangat ke sampai takut nak buat salah. Am i overthinking too much?                            


Aku jujur, aku tak pernah sayang orang secepat ni. Sebelum ni hidup aku penuh dengan soalan dengan seseorang yang aku pernah sayang. Bila dengan kisah yang lepas, aku bukan diri aku yang sebenar. Semua single question yang dia tanya aku, aku habiskan dengan jawapan ‘yes’. Padahal, aku taknak pun benda tu terjadi. You got what i mean? Dia macam ni, aku selalu cakap ya untuk benda yang salah dan aku selalu cakap tidak untuk benda yang betul. 

Bahagia? Ya aku pernah bahagia. Tapi dalam tempoh yang lama, boleh dikira dengan jari je. Aku tak sure sama ada yang tu boleh dikira sebagai memori indah atau tak. Tapi nak taknak aku kena lupakan benda yang lama. Sekarang, aku dah ada hidup yang baru. Buku baru, chapter baru. Yang lama aku ambil sebagai pengajaran. Sebabnya tak lama lagi, aku dah kene bersedia untuk jadi teman hidup semati dengan si dia. Hehe *flip hair*

Aku suka apa yang aku ada sekarang. Bertukar pendapat, bincang kalau ada masalah, good communication, Aku ada kongsi kisah yang lama dengan orang yang baru. Aku tak sorok apa apa. Aku beritahu A sampai Z. Dia terima. Katanya itu kisah lama aku. Masing masing ada kisah yang lama. Dia boleh terima. Aku juga boleh terima kisah lama dia. Masing masing cerita. Daripada dengar dari orang lain, lebih baik kita jujur sekarang kan? Sakitnya sikit lah bila dengar dari mulut dia sendiri dari orang lain. *ehem sakit tu bukan sakit hati tapi paham je la en heh

“Slowly but surely, healing takes time” 

aku jujur, aku belum sepenuhnya sembuh tapi yang penting sekarang aku rasa lebih baik dari yang lama. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Aku cuba jadi terbaik untuk dia, dia pun cuba jadi yang terbaik untuk aku. Well, aku tahu, yang terbaik bukan datang dengan banyak kelebihan, tapi akan tetap bertahan meskipun tahu banyak kekurangan. Aku kurang dia ada yang lebih. Aku lebih dia ada kurang. Masing masing dicipta untuk melengkapi. * Acewah ayat dia hahahahahhaha 


If you reading this, I just want to let you know that i really love to be with you.

Love you, s <3



 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments