Tak dapat UPU tapi dapat...

By aimanhanis. - 12:10





Assalamualaikum semua. lama tak update blogger kan? huhuhu maaflah sebab busy dengan persiapan nak masuk alam U ni. aik? masuk dah? belum lagi. hehehehehe citernye macam ni lah. sebelum ni asyik tunggu keputusan UPU. sementara tunggu tu tangan gatal p apply KPTM and UNIKL in case kalau UPU tak dapat. itu semua idea my mom lah. tapi hati tetap nak masuk UITM. erm huhuhuhu okay sehari sebelum keputusan UPU keluar, tangan gatal sangat p bukak laman web UniKL nak tengok keputusannya. haa last last keluar jugak time tu berderau darah rasaaaaaa








Nampak tak keputusan dia tu? nursing weh. jauh sangat dengan bidang aku tu tapi hati ni minat jugak dengan kos ni. jantung takleh duduk diam masa tu. Tuhan je tahu macam mana. taktau berapa lama termenung tengok tu lepastu tambah pulak nak tenangkan hati balik hahahaha lepas je habiskan masa download and usha emm not bad lah. terus buat research pasal unikl RCMP ni. banyak positiflah cuma ada lah masalah sikit. okay pasal unikl tolak tepi dulu sebab waktu tu otak excited nak tunggu UPU. pasal tawaran unikl tak bagi tahu lagi kat ibu. senyap dulu. 

keesokan harinya tengah hari memang tak sempat nak cek UPU sebab dalam pukul 2 ibu suh ikut dia p pejabat nak tengok anak buah dia ambik BMI. bosan taktau nak buat apa waktu tu. lepak dalam pejabat sambil usha abang abang navy. and tetiba ws masuk heboh pasal UPU. and i was like ya Allah macam mana boleh lupa. serious lupa nak cek waktu tu sebab leka tengok anak buah ibu ambik BMI. hm yaa memang hensem plus sado macam Sonu sood em hehehehehe ambik fon bukak laman web and yess. i knew it. DUKACITA ANDA TIDAK BERJAYA. huhuhuhu retak hati. nak cakap pasal result spm, cukup makan ja. bukan 'cantik' sangat cuma kepujian tu nak dikatakan semua jugaklah. haih

masa tu tak nampak apa dah. orang lalu lalang kat depan and tegur pun buat bodoh je. mata dah buat kolam dah tunggu nak pecah je kolam tu. tabahkan hati weh masa tu malas nak berdrama depan abang abang navy. senyum sampai balik. and dalam kereta ibu boleh kata aku gilaaa. masuk je kereta aku nangis woi. ibu tanya pasaipa aku p citaa semua. ibu kata yeke tapi yang buat aku melalak lagi ibu p tanya pasaipa tak dapat. mati kutu weh nak jawab apa. sehari dua jugaklah aku kunci mulut. jawab acuh tak acuh je. sampaikan satu hari, ibu tanya pasal UniKL. aku tersentak lantas menoleh mencari suara ibu yang mendayu dayu itu. hm okay bahasa abaikan.

 aku bagitahu yang aku dapat unikl tu. cite cite semua ibu kata okay masuk je lah. lagi pun nurse okay jugak. aku pun jujur taknak susahkan ibu dengan ayah pergi cerita pasal bayarannya. ibu terdiam. ayah time tu takdak p keja. nak tahu apa jawapan ibu? duit bukan masalahnya cuma dia nak aku berjaya je. tak kisahlah kalau nak p luar negara dia sanggup hantaq. aku lemah lutut masa tu. awatlah spm tak buat leklok. aduh berair jugak lah mata masa tu. banyak kali jugak aku tolak kata takpalah ibu takpa tapi ibu kata ibu dah mula restu aku ambil nurse. ibu teringin nak pergi hari konvo aku nanti perghh lagi menggigil lutut rasa.

lepas buat research pasal unikl rcmp, tanya senior nurse semua aku lega sikitlah. lega lah sikit dari takde. aku pun kata yaa pada ibu dan start hari tu aku buat persediaan. tapi ada satu hari tu, ayah aku dapat mesej dari nombor KPTM. ayah suh bukak laman web tu aku pun buka lah. dan satu lagii...





apahal ni? apahal ni? favourite aku ni ya Allah apa ni.kerjasam dengan UITM pulak tu ya Allah aku tak kuat. aku tunjuk kat ibu. tapi ibu diam. dia tanya aku nak p mana satu ni. aku pun diam. hm bukan apa, satu pasal takut kecewakan dia. satu lagi pasal mati akal. result dia pun time ni kluar aku pun asal tak hari raya nanti? hm sehari dua jadi gila. taktau nak buat apaa. ibu cerita dia pun ada dapat kos ni jugak waktu dia habis belajar. siap habis p interview sekali tapi ibu tak ambik pun kos ni. ibu p interview masuk navy. and last jadi navy. ibu pun langsung tak expect nak jadi navy. ibu cakap mungkin rezeki dia jadi navy. Alhamdulillah. aku pun rasa tercuit bila dengar cite ibu tu. mungkin rezeki aku kat nurse jugak. mana nak tahu kan. Wallahualam. aku pun mengadu dekat jie. tanya dia macam mana semua. dia suruh ikut dia p jumpa cikgu. aku pun p jumpa. lepas jumpa cikgu and tanya pendapat pak sedara pasal kos mana yg masa depan paling cerah dan akhirnya aku pun mendapat jawapan. aku nekad. harap sangat keputusan aku ni keputusan yang betul. InsyaAllah dengan izinNya Aamiin. 

hye UniKL RCMP.


  • Share:

You Might Also Like

0 comments